На 19 април 1970 г. от производствената линия слизат първите шест автомобила с марка „Жигули“. Първите модели ВАЗ-2101 на Волжския автомобилен завод (ВАЗ) са били с бял цвят.
Заводът в Толиати е построен за лицензно производство на италианския модел Fiat 124. Само четири години преди това италианската кола печели приза „Автомобил на годината за Европа”. В началото италиански специалисти съблюдават за производството на „Жигули“, но при по-новите модели са заменени от руснаци.
Така започва масовата навлизане на автомобили на пазара на СССР, а моделът е направен специално за руските пътища. „Жигули“ веднага става много популярна марка. Заради последните цифри в номера на модела руснаците просто го наричат „копейка“.
През 70-те години на миналия век за руснаците не е било много евтино да си купят „Жигули“. ВАЗ-2101 е струвал 5,5 хил. рубли, а средномесечната заплата в СССР тогава е била около 120 рубли. Освен това хората е трябвало да чакат на опашка няколко години, за да се сдобият с автомобила.
През 1973 г. ВАЗ решава да изнася колите, но се случва интересен казус, пише Fakty.ua. Тъй като името на марката „Жигули“ се произнасяла така както думата „gigolo“, след дълги дискусии се решава автомобилите да се изнасят под марката „Лада“.
Производството на серията „Жигули“ приключва през септември 2012 г., като последният класически автомобил, пуснат на пазара е моделът ВАЗ-21047.