Преди седмици влогърът Емил Конрад се превърна в абсолютна сензация. Не само в интернет, където вече бе свръхпопулярен, но и офлайн. За представянето на неговата книга „Нещата, на които не ни учат в училище“ се извиваха опашки пред книжарниците в много градове, невиждани в днешно време. Когато случайно попаднахме на статия за французина Джером Джар, неизбежно направихме паралел с нашето момче. Може би заради вайръл ефекта, който той предизвиква, може би заради сходната визия на двамата влогъри – приблизително на една и съща възраст, хубави сини очи и голяма бяла усмивка.
Днес ви представяме историята на Джар. Той е суперзвезда в социалната видео мрeжа Vine. У нас тя не е много популярна, но по света е набрала невероятна скорост. Собственост е на платформата за микроблогинг Twitter, която я купува през 2012 г. и оттогава я развива. Vine предоставя на потребителите си възможност да публикуват, редактират и разпространяват кратки видеоклипове – до 6 секунди.
Джером Джар емигрира в Ню Йорк, САЩ, от Франция, без дори да знае английски. Той няма нито работа, нито дом. Започва обаче да снима странни клипчета и да ги качва във Vine – те постепенно получават популярност и да се радват на небивал успех. Пробивът идва, когато предприемачът Гари Вайнерчук му предлага да създадат заедно рекламна агенция, която да промотира марки чрез Vine.
24-годишният Джар има над 8 милиона последователи. В клипчетата си, които вече имат над 1 милиард гледания, той се снима със случайни непознати по улиците на града и ги провокира по един или друг начин – кара ги да се чувстват неудобно, стряска ги, дразни ги, говори им небивалици или ги поставя в неловки ситуации. Понякога за тези цели той използва и… катерица, която се появява чат-пат като второстепенен герой в сцените.
Роден е в Албервил, Франция, а през 2013 г. се мести авантюристично в САЩ само с 400 долара в джоба и без никаква идея къде ще живее. Не знае английски. Научава го от аудиокнига на Гари Вайнерчук. Тук е моментът да споменем, че Вайнерчук е роден в Беларус през 1975 г., но когато е на 3 години, семейството му се мести да живее в САЩ. Той е предприемач и инвеститор, добре познат на интернет обществото. В миналото и той се е подвизавал като влогър – създател е на видео блога Wine Library TV, който е посветен на виното. През 2009 г. основава VaynerMedia – консултантска агенция за реклама в социалните мрежи. Негови клиенти са компании от ранга на General Electric и Pepsi Co.
След като една година снима клипове във Vine, Джар се запознава с Вайнерчук и двамата основават общата си рекламна агенция. Като се има предвид историята на беларусина, възходът на младия французин под неговото крило въобще не звучи странна.
До момента Джар е снимал клипове с големи звезди, сред които певеца Фарел Уилямс и актьорите Аштън Къчър и Кристин Бел. Той има и канал във видеоприложението за Android – Snapchat. Там снима клип дори с великия Робърт де Ниро.
Отказва с лека ръка 1 млн. долара, предложени му, за да рекламира нездравословни храни. Иначе получава по 25 хиляди долара само за едно клипче във Vine и по 45 хиляди долара за видео в Snapchat. Ако трябва да се върнем на началното сравнение с Емил Конрад все пак, то би било по-скоро в полза на нашето момче. Емил едва ли изкарва толкова много пари, но пък на родна почва е не по-малко популярен. Освен това клипчетата му, за разлика от тези на Джар, имат и замисъл, освен че са атрактивни.
Колаж: Truestory.bg