„Лудия Макс: Пътят на яростта“ (Mad Max: Fury Road) е каскадно преследване, в което по страхотен начин се изобразява силата на жените в свят без надежда. Присъствието на Макс е второстепенно в по-голямата част от филма. Историята обаче се разкрива през неговите очи. Макс става и по-видим в края на лентата, когато сюжетът се нуждае от решение.
„Лудия Макс: Пътят на яростта“ е четвъртият филм от поредицата „Лудия Макс“, като първите три излизат в края на 70-те и 80-те години на миналия век. Фактът, че филмът е от 2015 година определено го различава от предишните три. Ефектите са на ниво, а каскадите изключително динамични. Почти няма момент във филма, който да не е напрегнат. Музиката, създадена за „Пътят на яростта“ и основно композирана от холандския мултиинструменталист Junkie XL , прекрасно пасва на динамичното действие.
Кинематографията също е на ниво. Режисьорът Джордж Милър определено обира овациите с изобразяването на сюжета. Героите се променят, развиват емоционално и създават връзка един с друг в действие почти без диалог. Филмът е движение. Почти всичко се развива в малкото пространство на движещ се автомобил. Милър обаче контролира всеки кадър. Получава се една много плътна история и много качествен екшън.
Снимка: Facebook/Mad Max: Fury Road
В този филм Макс, изигран от Том Харди, е луд и в буквалния смисъл на думата. Привиждат му се образи, отминали събития или му се счуват гласове. Лентата представя един по-емоционален образ на познатия от 80-те Макс. Той може да е далеч от героичното, но определено е човек, запазил човешкото в себе си в общество, в което хората са се върнали към първобитното.
Много ми допадна също така образа и играта на Чарлийз Терон. Император Фюриоза, както и Макс, търси изкупление. Тя тръгва да спасява жените на и от Имортан Джо (Хю Кийс-Бърн) не просто защото е много добра или твърде благородна. Тя иска да намери изкупление, но и да си отмъсти. Фюриоза е силна, бърза и находчива. Образът й е сложен, тя проявява и слабост и отчаяние.
Със сигурност препоръчвам филмът, който е добро разнообразие спрямо излизащите в последните няколко години екшъни. Може и да е част от франчайз, но в „Пътят на яростта“ има новаторство, добра актьорска игра и страхотна режисура.