Георги Тодоров е от щастливите хора, които знаят как трябва да изглежда професионалният им път още от ученическа възраст. И върви по него уверено вече почти 10 години, печелейки редица доволни клиенти с всеки следващ завършен проект. Освен професионалист в разработката на WordPress сайтове, той е и страхотен човек, който използва знанията си да съветва и помага.
Бързаме да ви запознаем с Георги в следващите редове, в които ще си поговорим подробно за агенцията му KeyWeb, важността на екипа, с който дели професионалното си ежедневие и интересните проекти, с които го среща работата му.
Здравей, Георги! Представи себе си и KeyWeb с няколко думи пред нас.
Георги: Здравейте, ние сме екип от млади специалисти в сферата на информационните технологии – всеки един от нас e специализирал в определена сфера. Аз се занимавам с WordPress сайтове от 9 години. Няма да забравя първия си проект, който ме запозна с изработката на сайтове още през ученическите ми години. Бях 11-ти клас. Трябваше да добавям продукти в сайта на мой приятел, който имаше онлайн магазин за авточасти и тунинг. Разбира се, като тотален новобранец, положих голяма доза египетски труд, докато не осъзнах след време, че има доста по-лесни начини за добавянето на хиляди продукти в сайт. Въпреки всичко, накрая бях изключително доволен и горд от свършената работа.
След това направих няколко банера за началната страница и така се запали интересът ми към създаването на сайтове. Малко по малко започнах да се уча на нови и нови неща. Преди да започна с KeyWeb, като основна дейност съм работил в сферата на медийната реклама и директния маркетинг, а междувременно си имах споделен хостинг и си инсталирах от любопитство различни платформи. Търсех всякакви фрийленс възможности да работя по сайтове и постоянно се обучавах едновременно в няколко различни сфери, а именно: WordPress сайтове, малко курсове по програмиране, дигитален маркетинг и графичен дизайн. Първият ми собствен проект направих, когато бях на 18 години и стартирах сайт за дропшипинг на тениски с щампи. Тогава не беше навлязла в такъв мащаб Facebook рекламата и нямаше много източници, от които да черпя знания – започнах да гледам първите стратегии в YouTube. Реално успях да си докарам някакви джобни пари, но преди това изгубих първоначалния си скромен бюджет в търсене на правилния начин за създаване на успешна кампания. Интересът ми не спираше и в един момент осъзнах, че имам добра основа и е време да започна сам да си търся клиенти.
Откога съществува KeyWeb, как се появи идеята за създаването на агенцията и кой стои зад основаването ѝ?
Георги: Реално идеята за KeyWeb съществува от 3-4 години, но официално сме на пазара от година и половина. Регистрирах дружество и започнахме с мой приятел и по-точно с човека, който ми възложи първата задача за добавянето на продуктите – тук е моментът да изкажа благодарностите си към него. Пламен Иванов е специалист в сферата на SEO-то, изработката на WordPress сайтове и основоположникът на това, което съм днес. Стартирахме с няколко малки сайта, от които клиентите ни останаха много доволни и така започна всичко. Бях натрупал опит и в директната комуникация с клиенти, мениджмънта и управлението.
Разкажи ни повече за работата на KeyWeb – какви услуги предлага агенцията?
Георги: Основната ни дейност е създаване и поддръжка на WordPress сайтове. Също така предлагаме дигитален маркетинг, графичен дизайн, продуктова фотография, видео заснемане и обработка. Доста сме гъвкави и всичко е с една единствена цел – да улесним максимално клиентите си, като им предложим затворен кръг от услуги.
На какво държите най-вече при изпълнението на работата си? Има ли ключ към успеха, който сте открили за себе си през годините?
Георги: Спазени срокове, качествена услуга, доволни клиенти и постоянна комуникация. Взаимното доверие играе огромна роля в дългосрочните и успешни отношения. Стремим се максимално да вникнем в бизнеса на нашите клиенти и взаимно да изградим един красив, работещ и функционален проект. Интересното е, че почти всяко задание е различно и уникално само по себе си, по този начин избягваме монотонността и поддържаме интереса в работата. Преди известно време се срещнах и започнах колаборация по различни проекти с един човек, който бих нарекъл изключителен специалист. Това е Олег Петров. В момента с Олег имаме успешно партньорство, обстойно портфолио, много доволни клиенти и доста бъдещи сайтове за изработка и поддръжка.
Един от принципите на агенцията е да не връща клиенти и да обръща подобаващо внимание на всеки, потърсил услугите ѝ. Разкажи ни за проектите, които има KeyWeb зад гърба си. Има ли някой, който можеш да отличиш като по-голямо предизвикателство?
Георги: За нас всеки клиент е от значение, независимо с какъв бюджет разполага и какъв е мащабът на бизнеса му. Обръщаме нужното внимание на всички клиенти, защото сферата, в която работим го изисква. Няма как всички наши клиенти да бъдат информирани в дълбочина. Винаги намираме общ език с клиентите си, което понякога е едно истинско предизвикателство в IT сферата. Имаме както малки, така и мащабни проекти. Един от най-интересните ни проекти е сайтът на парфюма INSOMNIA. Изключително успешен и постоянно развиващ се проект, който безспорно оставя отпечатък в парфюмерийната индустрия и продължава да се развива с изключително бързи темпове в световен мащаб.
Как оценяваш развитието на IT сектора в България и какви са амбициите ти занапред в тази сфера?
Георги: IT секторът тук е доста развит. В България има огромни специалисти, които наистина разбират от работата си и са търсени от световноизвестни компании. Голямо предимство на сектора е, че хората не приемат конкуренцията като заплаха, а като възможност за партньорски взаимоотнешения и взаимопомощ. Най-голямата ми цел към момента е да изнесем услугите си в САЩ. Работя усилено над това и бавно, но сигурно подготвям тази стъпка. Планирам това да се случи през следващата година.
В личен план – с какви хобита съчетаваш работата си? Как се бориш със стреса?
Георги: Голям почитател съм на спорта. Тренирам джудо вече повече от 10 години и от скоро се запалих по мотокроса, главно за да избягам от възможността да отворя лаптопа или всякакво устройство, което разполага с интернет или обхват, защото работохолизмът ме преследва навсякъде. Разбира се, както всеки човек, който се занимава с IT, не пропускам и традициите, като например да си пусна конзолата и да разцъкам някоя интересна игра.
Един съвет към хората, които в момента тръгват по твоя професионален път?
Георги: Пригответе се за много безсънни нощи, непредвидени стресови ситуации и за това да бъдете ученици цял живот. Нашата сфера е безкрайно развиваща се и винаги трябва да сме подготвени с нужните знания. Отделяйте необходимото време, за да вникнете в желанията на клиентите си и бъдете готови за множество промени, докато не отговорите на техните нужди. Накрая всичко си заслужава.
Още интересни разговори ще намерите във Facebook страницата на TrueStory.bg!