Шестото поредно издание на глобалното събитие PARK(ing) Day ще обхване центъра на София на 30 септември, като основната му цел е да обърне внимание на градската среда. В рамките на деня част от очертаните паркоместа ще бъдат трансформирани във временни паркове, градинки или пространства за култура, изкуства, спорт, идеи и други.
Традиционно събитието обединява граждани, активисти, артисти, представители на частния бизнес или други организации в общия стремеж към една по-чиста и зелена София. Сред участниците през 2016 г. ще видим: „БуквАрт”, „DaDa Cultural Station”, „Хлебар”, “Дом на Европа”, “Rescue Relax”, “Roobar”, “100 beers”, издателство “SmartBooks” и “Trastena Wines”, “KolichkaBar”, БАКБ, мобилната апликация „Здрави” и много други.
Тази година Българо-американската кредитна банка (БАКБ), която е партньор на събитието от самото начало, отправя предизвикателство към всички желаещи да се включат в инициативата. БАКБ ще подкрепи финансово реализацията на най-добрата паркинг идея. За целта всеки желаещ може да изпратите кратко описание на своята идея в свободен текст, снимка или друга визуална форма на адресa на фондация Credo Bonum office@credobonum.bg със заглавие PARK или да пише директно в страниците на двете организации във Facebook. Екипите на фондация Credo Bonum и БАКБ ще изберат едно от най-оригиналните предложения и ще финансират неговото осъществяване. Краен срок за участие – 16 септември.
Условията за участие са две: предложението за преобразуване на паркинг локация да не се е случвало досега в изданието в София; идеята трябва да бъде насочена към някой от критериите: отговорно отношение към природата, мобилност или прекрояване на градските пространства в полза на хората, за сметка на автомобилите.
Победителите в конкурса ще бъдат уведомени след 16 септември.