Кампанията „рЕмисия новини“, за която Truestory.bg ви информира преди седмица, печели нови привърженици ежеминутно.
Тя е инициирана от младия и амбициозен екип на сайта Uspelite.bg и има за цел да предизвика обществена дискусия за начина, по който се съобщават новините у нас, и за липсата на обективно и балансирано представяне на положителното и отрицателното, хубавото и грозното.
„Изморени сме от новини за побои, убийства, грабежи, негативни статистики и политически скандали. Искаме да виждаме повече новини за български успехи по света, за решени проблеми у нас, за млади таланти, за честни и трудолюбиви хора, за креативни идеи, благородни каузи и положителни тенденции“, гласи част от официалното становище на онлайн медията, публикувано преди седмица. Тогава младите хора директно се обърнаха към БНТ, bTV и Нова с предизвикателство: „Покажете ни една централна емисия само с положителни новини!“.
Въпреки че апелът бе насочен към трите най-големи телевизии у нас, проблемът с приоритетното отразяване на негативните информации и почти пълното пренебрегване на позитивните, е всеобщ и характерен за цялата медийна среда у нас.
А това е ясно на всички ни – както на потребителите на медийно съдържание, така и на журналистите, работещи в телевизии, вестници, радиостанции, информационни сайтове.
Ето защо отзвукът на кампанията „рЕмисия новини“ в публичното пространство бе голям и еднозначен – само за една седмица тя е достигнала до над 100 000 души, а близо 3 000 са заявили своята подкрепа за нейната идея в социалните мрежи, отбелязват организаторите.
Телевизиите БНТ2 и Bulgaria On Air проведоха и излъчиха в ефирно време интервюта с част от екипа на Uspelite.bg.
В „Добрата новина“ по „Дарик радио“ водещия Михаил Дюзев представи и обсъди със своите събеседници „рЕмисия новини“, както и целите и дейностите, свързани с кампанията.
Събитието бе отразено и от програма „Хоризонт“ на БНР, където по време на разговор с двама от редакторите в Uspelite.bg, бе даден отговор на въпроса „Възможно ли е да има позитивни новини?“.
Освен Truestory.bg, и други онлайн медии подкрепиха проекта и представиха недвусмислено своето съдействие към предизвикателството, изразявайки мнението си в редица авторски статии, споделяне и разпространение на събитието. Сред тях са: mediacafe.bg, podmosta.bg, portal12.bg, lifebites.bg, actualno.com, Дестинация „Дряново“, „Бургаски репортер“, zona-news.com, еnev.bg, codefashion.bg и други.
В Пловдив се състоя фотосесия в подкрепа на кампанията, организирана от People of Plovdiv.
Своето „Да, подкрепям!“ на „рЕмисия новини“ казаха редица изявени български личности, сред които успешни предприемачи, спортисти, артисти, културни дейци:
- Ева Паунова (евродепутат)
- Цветана Пиронкова (тенисистка)
- Милица Гладнишка (актриса и музикант)
- Радослав Янков (сноубордист)
- Иван Лечев (музикант)
- Пламен Русев (предприемач)
- Евгения Пеева (изпълнителен директор на „Заедно в час“)
- Светлин Наков (съосновател на „Софтуерен университет“)
- Рейчъл Роу (певица)
- Ваня Златева (певица)
- Денислава Сашова – Diona (певица)
- Александър Корабов, познат като Бате Сашо
- Алекс Апостолова (певица)
- Ива Екимова (пиар)
- Емилиян Енев (Startup Factory)
Прекрасната актриса Милица Гладнишка лично застана зад идеята за баланс и позитивност в медиите. В профила си във Facebook тя написа: „Напълно подкрепям мнението им! 90% от предаванията по ефирните ни телевизии са изпълнени със смърт, нискокачествени продукции и глупави предавания. В техен интерес е да вдигнат нивото си, защото масово хората спират да гледат телевизия. Не може от сутрин до вечер да те заливат с ужаси, катастрофи, умрели и реклами на лекарства за всякакви болести.“
Подкрепа дойде и от хората, стоящи зад проекти, като:
- „Българска история“
- „Дарик кафе“
- People of Plovdiv
- Move.bg
- BIZ labs
- The Blonde Stars Blog
- TarnovoRuns
- Форум „Ключ“
- „Таратанци“
- JCI Plovdiv
- Code Fashion
- Положителните новини (Facebook)
Млади и интелигентни хора (както и симпатични и обществено активни домашни любимци!), които просто желаят повече усмивки и добро настроение от медиите, също се включиха в кампанията със свои снимки и призиви:
Популяризирането на обществената кампания „рЕмисия новини“ ще продължава и през следващите седмици, обещават организаторите. Планирани са събития в София, Стара Загора, Велико Търново и Варна. Ще бъдат инициирани активности на открито, като мащабен флашмоб, фотосесии, арт инсталации, анкети и други.
Може да следите предвидените събития и всичко от кампанията тук.
Заповядайте и в страницата на Truestory.bg във Facebook, където ежедневно ви представяме инициативи, с които си струва да сте запознати, както и завладяващи авторски истории за света около нас!